شیرینی لایه ای نارگیل و شکلات

شیرینی لایه ای نارگیل و شکلات

رزرو تبلیغــات

تعرفه تبلیغات
logo
تعرفه تبلیغات تعرفه تبلیغات

شمـا میتوانیــد برای دیافت آخرین مطالب و آگاهی از آخریـن اخبــار موزیـک در ایمیـــل خـود در خبــرنامـه ثـبت نـام کنــید

سلااام به دوستای گلم.

امروز با یه شیرینی دیگه اومدم. از سری شیرینی های عید. طرز تهیه ش واقعا ساده است اما بسیار خوشمزه و بسیار متفاوته. خیلی ام سنگین و مجلسیه. چون یه جورایی هم شیرینی نارگیلی محسوب میشه و هم اینکه یه کراست بیسکوئیت و شکلات هم داره که واقعا خوشمزه ش میکنه.

امیدوارم که دوست داشته باشید.

قبل از اینکه برم سراغ آموزشش میخوام شیرینی هایی که برای عید آموزش دادم رو توی این پست دوباره بذارم تا هم یادآوری شیرینی های امسال باشه و هم شیرینی های سالهای پیش.

شیرینی کاکائویی با شکلات سفید

بلوندی گردو و دارچین


شیرینی گردویی پفکی

شیرینی ترک خورده شکلاتی


بیسکوئیت مربایی

شیرینی بادامی

مواد لازم:

بیسکوئیت کاکائویی: ۲۲۵ گرم

کره: ۶۰ گرم

شکلات: ۴۰گرم

شیر تغلیظ شده شیرین یا شیر عسلی: ۲۰۰ میلی لیتر

تخم مرغ: ۱ عدد

وانیل: یک قاشق چایخوری

آرد: ۴۰ گرم

بیکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری

پودر نارگیل: ۱۱۵ گرم

روش تهیه:

قبل از شروع در مورد شیر تغلیظ شده شیرین یا شیر عسلی یکم توضیح میدم.

شیر تغلیظ شده شیرین، شیری هست که توی کارخونه تحت فشار و دما، غلیظ شده و غلظتش مثل خامه عسلی میمونه. حالا بعضی وقتا این شیر رو شیرین هم میکنن که برای شیرینی پزی کاربرد داره.
اون قوطی ای که توی عکس هست، همون شیر عسلی یا شیر تغلیظ شده شیرین هست که یک بسته ش حدود ۴۰۰ گرمه.
حالا اگه شما نتونستید این محصول رو توی مغازه ها پیدا کنید، راهش اینه که ۱ پیمانه شیر خشک (کافی میت) رو با نصف پیمانه پودر قند (تاکید میکنم که شکر استفاده نکنید حتما پودر قند باشه) توی مخلوط کن بریزید و بعد یک سوم پیمانه آب اضافه کنید و ۳ قاشق کره آب شده هم بریزید و اجازه بدید حدود ۱دقیقه توی مخلوط کن بمونه.
حالا شما یه شیر عسلی خوشمزه خونگی دارید.

۱- خوب اول از همه بگم که اگه مثل من تو هیچ کدوم از سوپرای محل نتونستین بیسکوئیت کاکائویی پیدا کنید، اصلا خودتون رو ناراحت نکنید. ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو به مخلوط بیسکوئیت اضافه کنید و مشکل حل میشه ;)

۲- بیسکوئیت ها رو با هر چی که دوست داشتید خرد کنید. اگه عصبانی بودید میتونید بریزید تو یه پلاستیک و اینقد با مشت روش بکوبید که خرد بشه. اما خوب امیدوارم همیشه یه عالمه شاد باشید و از مخلوط کن یا خرد کن یا غذا ساز استفاده کنید ;)

۳- کره رو آب کنید و شکلات رو بهش اضافه کنید تا اون هم آب بشه. بیسکوئیت ها رو بریزید توی مخلوط شکلات و کره (اگه مثل من از پودر کاکائو میخواستید استفاده کنید الان وقتشه). بعد از روی حرارت بردارید و کاملا به هم بزنید و بعد توی قالب کمربندی که کاغذ پهن کردید پرس کنید. کاملا فشار بدید که خوب انسجام داشته باشه.

۴- فر رو روشن کنید و روی دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم بشه.

۵- توی یه ظرف شیر عسلی، تخم مرغ، پودر نارگیل و وانیل رو خوب مخلوط کنید. آرد رو هم اضافه کنید و باز به هم بزنید تا کاملا  حل بشه.

۶- مخلوط نارگیل رو روی بیسکوئیت ها بریزید و برای ۳۰ دقیقه توی فر که حالا گرم شده قرار بدید.

۷- من به یه نکته ای رسیدم. البته این بار خودم این کار رو انجام ندادم اما دفعه دیگه حتما این کار رو میکنم. وقتی که میخواید مخلوط رو توی فر قرار بدید، اگه روش رو با فویل بپوشونید، باعث میشه که روکش شیرینی اینقدر قهوه ای نشه و سفید بمونه. بعد میتونید ۵ دقیقه آخر فویل رو بردارید و بذارید روش هم یکم طلایی بشه. من دفعه بعد حتما این کار رو میکنم.

۸- بعد که از فر خارج کردید ۵ دقیقه زمان بدید تا یکم خنک بشه و بعد به شکل مربع برش بزنید و اجازه بدید که کاملا خنک بشه و بعد خیلی با احتیاط از توی قالب خارج کنید و برای پذیرایی از مهمونهای عید آماده کنید.

نوش جونتون.



بازدید : 95 | تاریخ : دو شنبه 1 اسفند 1390 ساعت : 20:14 |
نظرات
برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: